Velkommen til 17. maifeiring på Bekkelaget!

17. mai-illustrasjon

Elever og foresatte møter i skolegården presis kl. 8.20.

Dette er omtrent en time tidligere enn hva vi pleier på Bekkelaget skole. I år må vi gjøre det slik fordi korpset skal gå med Kastellet skole tidlig i toget inne i byen. Vi er så heldige å få med oss "Kompani BSM» i barnetoget vårt slik at vi får litt korpsmusikk (en gjeng musikanter fra Bekkelaget skoles musikkorps). De har klart å presse inn en liten runde med oss før de skal haste seg ned til sentrum for å følge Kastellet skole. Togruten vil derfor i år være noe kortere enn tidligere og vi må starte presis. Før barnetogets avmarsj, ønsker rektor velkommen og en elev fra 7. trinn vil holde tale for dagen.

Praktisk om toget

• Foresatte gir melding på e-post til kontaktlærer om eleven deltar i barnetoget, innen mandag 13. mai. (Vi trenger denne informasjonen for å organisere voksne som følger barna i toget).
  • I skolegården stiller barna opp (seks i bredden) bak "trinnuglene". De voksne (lærer/ klassekontakt) som følger gruppen krysser inn barna.
  • Barnetoget går følgende rute: Marienlundveien, Jomfrubråtveien, Sandstuveien, Samvirkeveien, Erlandstuveien, Einerveien, Ekebergveien, Sandstuveien foran Bekkelagshjemmet. Korpset spiller og koret synger ved Bekkelagshjemmet.
  • Foresatte oppfordres til å stå langs ruten. Representanter fra FAU markerer avslutningen på toget.
  • Barnetoget løses opp i kirkebakken ved Bekkelaget kirke ca. kl. 9.15. Barna krysses ut av listen. Vi ber om at barn ikke hentes ut av toget mens det står stille utenfor eldrehjemmet.

Fra kl. 10.00 – 13.00 inviterer foreldre på 4. trinn (FAU) store og små til leker, loddsalg og kaféutsalg på Bekkelaget skole. Se også egen facebook-side om FAUs arrangement.

Torsdag 16. mai er det "prøvetog" for elever på 1.-4. trinn kl. 08.45. Flaggborg, korpset, koret og 1. – 4. trinn går i prøvetoget i år. Det er også i år tog med korpset og barnehagene i området kl. 09.15. Oppstilling i Marienlundveien.