Våre baser

Base 1

Base 1 holder til i A-bygget (1.etasje) der de bruker klasserommene og to lekerom.

Base 2

Base 2 holder til i klasserommene og Oasen i kjelleren. De leker i nedre delen av skolegården, sammen med barn fra de andre basene. De har også tilgang til gymsal noen dager i uka.

Base 3

Base 3 holder til i klasserommene. De leker i nedre delen av skolegården, sammen med barn fra de andre basene. De har også tilgang til gymsal noen dager i uka. Base tre organiserer som oftest ettermiddagene med at barna er ute sammen, før de kan velge mellom spill, tegne, eller byggebase inne.

Base 4

Base 4 holder til på Bernhus, som er skolens eldste bygning. Den befinner seg i eplehagen på baksiden av B-bygget. Her koser barna seg med et eget, stort uteareal hvor det vokser eple- og pæretrær. Det er stas for elevene å komme opp på Bernhus hvor de være være litt for seg selv. Et av høydepunktene i løpet av våren er overnattingen, en arrangement som elevene gleder seg veldig til.

Av utearealet bruker barna hele skolegården, hvor de har ballbinger, klatre- og lekestativer, husker og lekeområder. For at elevene skal bli trygge på aktivitetsskolen og på hverandre, legger vi til rette for fine leker klassevis og på tvers av klasser og trinn. Vi drar også på korte turer i nærområdet. Etter hvert vil de dra på noen større utflukter. De har også tilgang til gymsal hele uken.